söndag 25 januari 2015

Ghalastien, 14 ~ Pyjamasparty


Cennan och Tom var mycket med varandra. I ett försök att minska Toms rymningsförsök föreslog Taurind att han kunde börja följa med Cennan hem efter skolan. Eva tyckte det var en utmärkt idé, och båda pojkarna var glada.




"Tack för ett jättefint förslag, Taurind! Det med pojkarna. Så perfekt. Cennan verkar ha så bra inflytande på honom."


Taurind och Eva hade tagit en promenad runt kvarteret då Cennan och Tom var djupt inne i ett spel på mobilen. Taurind såg det lite som en dejt. Han hoppades att Eva såg det på samma sätt.


"Ingen orsak. Det gynnar alla. Cennan behöver inte vänta ensam tills jag kommer hem från jobbet, Tom smiter inte iväg och du slipper vara orolig. Det är ju jättebra!"
Taurind sken upp i ett stort leende.


"Du ska veta hur mycket det betyder för mig. Ni verkar vara en så trygg liten familj du och Cennan! Får jag fråga vart mamman är...?"


"Hon... Stack. Kort sagt. Hon var en väldigt speciell person. Psykotisk, skulle man kunna säga. Det var en jobbig tid, men jag hann nog inte bli alltför fäst vid henne."





Precis i det ögonblicket gick det en kall kår genom Taurinds kropp. Han frös fast på platsen. Taurind försökte signalera till henne att det var Cennans mamma som precis passerade dem, men det var ju lite svårt bara med blicken.


Agneta gick snabbt förbi. Hon blängde surt på Taurind och fortsatte sedan rakt fram. Inget mer. Taurind andades ut. Han förväntade sig ett utbrott, ramaskri eller vad som helst. Hemma från resan var hon tydligen. Efter att Agneta var utom synhåll förklarade han för Eva vem som precis hade gått förbi. Det var ju helt otroligt att hon dök upp precis när de pratade om henne.




När de kom in igen mötte de Cennan i pyjamas. Taurind tittade förskräckt på klockan.


"Nejmen Cennan! Jag hade ingen aning om att det var så sent! Har du lagt dig? Vart är Tom?"


"Han somnade på soffan. Han sover som en sten. Jag ska bara borsta tänderna. Ska inte ni gå och lägga er?"



Taurind och Eva skrattade.

"Ja, vi kanske borde gå hem jag och Tom. Ni har ju faktiskt skola imorgon. Det är alltid så svårt att få Tom att varva ner på kvällarna. Synd att behöva väcka honom."


"Men sov över här! Jag ska nog säkert ha extra madrasser någonstans. Så behöver vi inte väcka honom. Soffan är väldigt skön att sova i faktiskt."
Han tänkte tillbaka på den tiden han hade behövt sova på soffan varje natt.


"Menar du det? Ja... Det kanske är lika bra. Vi vill inte tränga oss på. 




Taurind hade precis gjort i ordning åt Eva på en madrass på golvet då hon närmade sig Taurind. Taurind skulle precis säga godnatt då hon sträckte sig fram och kysste honom.


"Pojkarna sover... Jag har känt mig helt varm inombords hela kvällen. Har inte du det? Jag har inget emot att dela säng med dig, om du inte misstycker."

Taurind misstyckte inte. Han hade känt sig precis lika varm hela kvällen. Detta verkade sluta i en riktigt bra dejt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar