tisdag 17 februari 2015

Ravenous 1.4 - Flörta med mig, annars...


Nästa kväll var jag ute med David igen. Han tyckte att vi skulle åka till en annan bar eftersom jag var bannad från det förra stället. Jag kände mig flörtig och försökte med några raggningsrepliker på honom. Det funkade inte. Jag hade nog suttit inlåst för länge. Tappat feelingen...





Men David är märklig. Ena sekunden flörtar han med mig och i nästa sekund får inte jag flörta med honom. Vad är det för spel?! Jag bestämde mig för att ta hem två killar. David och Robin. Jag kände inte Robin, men jag behövde en backup plan om det inte funkade med David. De kunde gott slåss om mig!



Direkt vi kom till gården gjorde Robin det han skulle, flörtade med mig. David hade gått iväg till min surfaräggplantsgroda. Den var mer intressant än mig. Vilken kväll...




Jag utnyttjade att Robin fattade tycke för mig så snabbt och poserade i en av mina snyggaste poser. Den kunde ingen motstå. Kanske David, men han tänkte jag kicka från gården. Han hade ju inget att göra här om han bara skulle glo på min groda.




Jag bad David vänligt men bestämt att sluta studera den ynka lilla inredning jag hade och gå hem. Det var som att han var i trans. Han lyssnade i vilket fall inte. Robin spanade in mig från trottoaren och jag undrade om han förstod att han fick "komma in"? Fanns ju inte direkt någon dörr att knacka på.



Jag är osäker på om jag och David ens kommer kunna vara vänner. Han går mig verkligen på nerverna. Han hade klart och tydligt visat att han inte var intresserad av mer, ändå skällde han ut mig efter noter då jag satt och skickade slängkyssar till Robin. Kom igen? Ut från min gård!




David gav äntligen upp och gick hem. Så då var det bara jag och Robin kvar. Jag vet att det kanske är klyshigt, men jag ville helst inte bli ratad igen. Jag låtsades råka lägga armen runt om honom och sa förskräckt "hoppsan" och lät armen ligga kvar. Det fungerade.




Vi började kyssas och det ena slutade med det andra. Det var väl helt okej. Inget revolutionerande, men helt okej.




Jag förstår inte varför Robin sover i glasögon. Det kan väl inte finnas en enda anledning till att göra det? Vad ska han titta på när han sover? In i sin hjärna, i sina drömmar? Han har väl inget synfel i drömmarna? Frågorna är många, men han är helt okej att hänga med. Jag orkar inte fråga heller.




Ibland frågar jag surfaräggplantsgrodan istället. Han säger inte så mycket, men han skickar bra signaler och får mig att tänka till. Jag tror att han förmedlar något extra viktigt de gånger han smackar med tungan mot rutan. Eller så försöker han fånga en fluga.




Jag och Robin har fortsatt träffas. Jag tycker faktiskt om honom mer och mer. Mellan oss har det funnits glöd hela tiden. Det känns knappt som att vi känner varandra, mer än kyssar och annat... Men jag trivs med det. Vi går på dejt och Robin tog med mig till en bar i en helt ny stad. Han har så stort överseende med mina beteenden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar