söndag 22 mars 2015

Ravenous 3.8 - Två mammor

Så det var alltså den senaste nyheten. Jag skulle bli pappa igen. Det kändes helt underbart! Jag ville ha en stor familj, det visste jag! Det gäller ju att passa på att föröka sig när man har de bästa generna i stan, eller hur? 


Oasis Springs kommer ha en så vacker befolkning när jag är klar.






 Men jag känner mig lite orolig för Wren. Demonerna är med mig, hela tiden. De syns tydligare och tydligare och nämner namn som Voldemort, Tom Riddle och Liemannen för mig. Vad menar de?! Det är väl ingen som ska dö snart?




Theresa verkar ha humörsvängningar. Det är helt normalt under en graviditet vad jag har läst. Men ibland säger hon mitt namn när hon slår på boxningspåsen. Hon menar väl inte att jag har gjort något fel?


Jag har behövt be henne att dra ner på tränandet. Hon bär faktiskt på mitt barn.





Det är skönt att kunna slappna av framför BlicBloc. Det är ett helt fantastiskt roligt spel som jag upptäckt på senaste! Jag undrar om någon annan i min familj upptäckte detta spel. Deras liv måste ha varit ofantligt tråkiga om de inte gjorde det.


Vore det inte för allt ansvar jag har skulle jag sitta och spela BlicBloc hela dagarna.




Jag såg Louise komma gåendes mot vår tomt med ledsen min. Jag såg bara hennes ansikte och undrade vad som var fel? Som den gentleman jag är gick jag ut för att trösta henne.


Men då fick jag se något som gjorde mig en aning panikslagen. Hon var gravid.




"Är det..."

"Ja, det är ditt barn! Jag har inte varit med någon annan."



Då pustade jag ut. Det var mitt barn! Jag var rädd att det var någon annans! Louise verkade vara långt gången i graviditeten och jag bad henne utan att tveka att flytta in. Hon blev helt till sig och flyttade in på direkten.


Nu bodde jag med mina två drömtjejer som båda var gravida!




Kort efter växte Wren upp. Det var väldigt bra, måste jag säga. Med tanke på att vi snart skulle ha två bebisar till i huset.


Wren fick gå till sin första skoldag utan någon vidare sömn. Erhm, jag ligger lite efter med ekonomin. Räkningarna har varit dyrare än jag trott och Wren har inte fått sin egna säng än. Louise och Theresa turas om att ligga bredvid mig i sängen, så där får han inte plats heller.





"Pappa. Varför måste Louise bo här? Hon är inte min mamma!!"


"Wren, vi är alla en familj. Louise är inte din biologiska mamma, men hon finns där för dig lika mycket som Theresa. Dessutom kommer du ju få två syskon snart!"





Wren har lite svårt att acceptera vår familjesituation. Jag försöker förstå varför det stör honom, men jag kan inte komma på en enda anledning? Att ha två mammor måste väl vara hur bra som helst för ett barn! Dubbelt så mycket kärlek och saker han kan lära sig från dem.


Han spenderar mycket tid för sig själv i poolen. Men jag tror bara att det är en fas han går igenom. Snart kommer det här vara lika naturlig för honom som för oss andra!




Louise är nog gladast i familjen. Jag har inte mycket tid över att umgås med dem för tillfället, men hon muntrar upp Wren och lagar middag åt honom. Jag tror att Wren kommer jättebra överens med Louise. Det finns ingenting att ogilla hos henne.




Theresa däremot blir sur för minsta lilla. Mina tjejer hade båda bestämt sig för att laga middag åt de hungrande männen i familjen. Theresa tittade med fasa på salladen Louise höll på med när hon kom in i köket.


Theresa tyckte att hon skulle stå för maten och att Louises mat var äcklig. Men det tycker inte jag. Jag förstår inte att hon måste bråka med henne hela tiden! Det blir ju bara mer mat åt oss alla om de båda lagar middag. Det är väl jättebra?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar