torsdag 12 mars 2015

Ravenous 2.18 - Avsvimmad på sin födelsedagsfest

Xerxes och Elin verkar helt klart ha stött på problem i deras relation. Jag vet ännu inte vad det handlar om, men Elin verkar upprörd. 


"Du, jag tror inte ett ORD på vad du säger! Nej, jag dumpar dig Xerxes. Hoppas du får ett trevligt liv med din nya tjej, som är gravid. Vill du verkligen bli pappa redan? Lycka till med allt."


Senare hittade jag en förvirrad Xerxes vid köksbordet som uppenbarligen försökte smälta någonting. Jag försökte få honom att lätta på hjärtat, men han sprang bara upp på övervåningen.





"Oj, sorry. Visste inte att du var här."


"Åh, det gör ingenting. Har det hänt någonting? Du ser ledsen ut. Är det något med Elin? Jag hörde er bråka igår. Du kan prata med mig..."



De gav varandra en kram och Xerxes berättade något för Xavier inne på toaletten.




 Ikväll skulle det vara födelsedagsfest för Xerxes och Xavier. Jag hade inte hört av Kristoffer på jättelänge. Jag hade ringt och ringt men aldrig fått något svar. Så jag hängde med till parken ännu en gång.


Tyvärr var han inte heller där. Istället satt där en tjej varken jag eller pojkarna sett tidigare. Jag såg det på Xerxes direkt. Han kunde inte släppa blicken på henne. En typisk tjej i hans smak antar jag. Bara han inte fick några tankar nu. Han verkade ha nog problem med Elin!




"Hallå där! Hur går det? Vem vinner?"


Tjejen skrattade helhjärtat och sade att hon självklart vann. Det gjorde hon alltid i schack.


Xerxes fortsatte en intensiv schackdiskussion där han övertygade henne om att möta honom i ett parti. Han fick henne att lova att komma på födelsedagsfesten ikväll. Sedan skuttade han lyckligt därifrån. Märkligt, vilken effekt Xerxes har på kvinnor...




Bartendern var på plats. Han ställde mig tusen frågor om vilka drinkar vi ville bli bjudna på. Jag har väl ingen aning! Jag gick generat därifrån mumlandes att det inte spelade någon roll. Jag skulle visst aldrig få leva ett okomplicerat socialt liv. Inte ens den sista tiden i mitt liv.




Tårtorna var färdiga och gästerna hade kommit. Jag försökte hålla ett par tårar innan och tände sedan födelsedagsljusen åt dem. Nu skulle en flyga ut och en starta ett helt nytt liv, utan mig!


Jag skulle visserligen bo under samma tak ett tag till. Sedan får jag väl komma tillbaka och spöka antar jag...




Xerxes nya span hette Theresa och kom glatt gåendes med en drink mot honom. Jag såg att hon var äldre. Hon bara väntade på att få hugga tänderna i honom så fort han blåst ut ljusen, eller?




"Du, håll dig borta från honom! Han gör tjejer gravida och är inget annat än ett svin! Du ser ju. Han dricker så att han stupar?!"


Elin skrek till Theresa över hela rummet. Theresa gav Xerxes en oroad blick och tvekade på platsen. Sedan gick hon surt därifrån. Det kanske inte blev bästa kvällen för Xerxes, ändå...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar