fredag 13 mars 2015

Ravenous 3.1 - Xerxes Ravenous


Tja! Xerxes här. 


Jag har fått den stora äran att bo kvar i huset och föra familjens gener vidare. Jag måste säga att mamma gjorde ett bra val. Med mina gener kan det inte bli annat än vackra barn.


På tal om barn gick det ett rykte om att jag är pappa till barnet som Frida, i min förra klass bär på. Det stämmer inte. Visst, vi hade väl någonting. Flörtade lite och sådär, inget allvarligt. Men det behövde väl inte Elin veta? Elin var min flickvän. Hon var väl helt okej, men lite jobbig. Särskilt när hon än idag vägrar tro på att jag inte gjorde Frida gravid. De säger båda att jag är helt galen. Vet inte vad de vill med mig... Bara för att man är sällskapssjuk så ligger man inte med alla.






Men jag orkar inte tänka mer på det. Det är jag och mitt nya liv som gäller nu! Eftersom jag är så självsäker kommer jag briljera både bland tjejerna och på jobbet. Jag har just börjat som assistent inom affärer på ett stort företag i stan. Kan inte bli annat än grymt! Att få bada i pengar, ordna massa fester och vara populärast i stan är mitt mål.


 Det senare skulle jag redan säga att jag är. Många äldre kvinnor ville ha mig redan som tonåring.






Det är helt underbart att ha sitt eget sovrum och dubbelsäng. Jag är riktigt nöjd! Det ska upp lite saker på väggarna bara, annars är det bra. Lär ju inte ta särskilt lång tid för mig att tjäna ihop ordentlig med stålar. 


Hjälpte mamma att fixa hit en pool förra veckan. Men det behövs en grill, uteplats och lite mer. Nemas problemas!






Jag får hela tiden sms från en tjej jag flörtade med ute på stan igår. Mitt handslag verkar verkligen snärja dem. Jag har aldrig haft problem med elektriciteten i handen. Mamma varnade mig om att våra handslag är lite annorlunda. Men det har ju bara gett mig fördelar än så länge, så det finns väl inget at oroa sig för?


Hur som helst är jag inte intresserad av henne. De får väl lugna sig lite? Jag måste ju räcka åt alla brudarna!




Jag såg Elin med en vän vid poolen. Hon skrattade bara åt mig när jag gick förbi. Kom igen, kan hon inte släppa det där? Elin är en väldigt söt tjej, men det är oacceptabelt det hon håller på med. Jag är inte pappa till något barn!




Jag spenderade resten av eftermiddagen med att äta middag med två tjejer. Jag lärde känna dem på plats och de var flörtiga båda två. Kanske kunde jag få båda?


Sedan visade det sig att de var vänner till Frida och förstod vem jag var. Jag radade återigen upp alla argument för att jag inte är pappa till barnet, men det spelade ingen roll. Det var helt klart kört för mig med någon av tjejerna i parken idag. Alla verkade känna Frida.




Jag tog en lång joggingtur den kvällen. Skulle verkligen detta med Frida sabba hela mitt rykte nu plötsligt? Jag som alltid hade varit den populära killen! Jag får nog leta mig en bit bort från stan. Till Theresa.


Hon är den snyggaste tjejen jag någonsin sett. Wow. Hon är helt underbar. Hon kom till min födelsedagsfest men hade sedan gått när jag vaknade efter att ha däckat på golvet. Jag lovar att det inte var för att jag druckit för mycket! Men eftersom Elin var på festen snackade hon säkert massa skit och hittade på saker. Jag hoppas Theresa vill fortsätta träffa mig.





Mamma har nog inte så lång tid kvar. Men så är livet, eller hur? Jag har haft många fina dagar med mamma. Det är riktigt skönt att det bara är jag och hon kvar i huset. Det mest ultimata vore ju att få ha detta kommande palats för mig själv, men man måste respektera de äldre...




Jag önskar verkligen att det vore roligare att fylla i rapporter. Det enda jag kan tänka på är att titta på sport, träffa brudar och ta en kall öl. Jag måste fylla i de här rapporterna varje dag. Att vara vuxen är verkligen inte enkelt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar