måndag 23 mars 2015

Ravenous 3.14 - Jag vinner alltid

 Livet leker! Jag har numer två flickvänner igen, varav en är min fru. Jag har fyra barn, varav en minsting och det går bra på jobbet.


Jag kanske har blivit äldre, men det spelar ingen roll. Jag vinner allt jag tar mig för här i livet. Det är bara så det är!




Till och med kemilabbet har börjat användas av barnen, särskilt av Valentina. Det stod orört i några veckor, men nu har de börjat intressera sig för det.


Det är bra tycker jag! Det är bra att de håller sig fokuserade. Då gör de sina läxor också.



Jag älskar att utmana mina damer i schack, så givetvis var jag tvungen att se om Elin blivit bättre på sitt spel. Hon lär mig till och med några av sina hemligaste drag, så att jag kan bli ännu bättre.


Jag måste vara Oasis Springs, nej, hela simvärldens lyckligaste man!





Med tanke på hur mycket myspys jag får måste jag vara riktigt attraktiv också. Fast, det visste jag såklart redan, men ändå. Det är lätt att börja tvivla när man lämnar ungdomen. Jag kan tänka mig det i alla fall.


Jag lyckas alltid timea in så att Louise inte är på övervåningen när jag och Elin har det trevligt. Jag får det att fungera väldigt bra tycker jag!




Jag kan leva med att jag inte hinner till sängen alltid. Med tanke på hur mycket jag har på mitt schema: Jobb, barn, myspys med mina kvinnor, skriva rapporter och bygga ut huset, så är det givet att somna på golvet tycker jag.


Jag hann drömma, där jag låg på köksgolvet, att Louise skällde ut Elin efter noter. Kallade henne för galen subba och Oasis springs största fnask. Men som sagt, det var en dröm!





"Varför är du så arg, mamma?"

"Mammor är arga ibland bara!! Inte fråga så mycket!"





Dessutom har mina stiliga söner blivit äldre. Först ut den yngsta. Den första ynglingen med nedsatt syn. Men han kommer charma alla tjejer i de där brillorna! Det är jag säker på. En liten hingst, med hela livet framför sig.





Sedan Wren, min äldsta son. Lik pappa upp i dagen! Oj så stilig han är. Om han bara kunde klä sig lite stiligare. Det skulle göra det mycket enklare för honom.


Sedan vet jag inte vart hans humör kommer ifrån. Han har varit arg och otrevlig i en hel vecka. Trots att vi gjort om Valentinas rum till hans och gett honom min gamla gitarr!





Jag satt och chattade med Elin som vanligt då Uma och Wren började bråka bakom mig. De har båda hett temperament och det blir inte rolig stämning då de ryker ihop.


"Du är så töntig, Uma! Bara hänger efter mig hela tiden. Gå och lek med dockor, det är det ända du är bra på."


"Meh!! Jag var på väg till toaletten faktiskt! Aldrig att jag skulle vara med mig! Mamma, säg åt honom!"


"Ja, vad tycker du, Xerxes? Du som bara chattar med andra kvinnor hela tiden?! Det är DITT fel att vi bor i ett dårhus! Hör ni det ungar!! Allt är er pappas fel!"





Jag förstod inte alls vad Louise pratade om! Jag försökte lugna ner mina barn, men Wren stängde bara in sig på sitt rum och Uma var ledsen. Det gick inte heller att prata med Louise. Hon hade stängt in sig i vårat sovrum och skrek åt mig att gå ut så fort jag tryckte ner handtaget.


Jag hittade Uma i poolen. Det var en strålande fin sommardag, men hela familjen var upprörd. Jag berättade för Uma och det inte var något konstigt med att pappa var med andra kvinnor. Jag älskar hennes mamma lika mycket för det, och det gör jag verkligen.





 Den kaotiska dagen slutade med att Elin plingade på. Äntligen släppte tyngden från bröstet! Nu skulle jag bara fokusera på Elin och njuta av hennes sällskap hela kvällen.


Då såg jag hennes mage. Hon beklagade sig och sade att hon trodde att hon var gravid. Jag kunde intyga med att hon helt klart var gravid. Hon bekräftade att barnet var mitt och återigen kände jag mig som den stoltaste pappan i världen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar