torsdag 26 mars 2015

Ravenous 3.16 - Valentina, den bortskämda

Trots min livskris så gick livet vidare. Jag bakade en födelsedagstårta till Valentina som fyllde år. Aldrig att jag skulle glömma att fira min äldsta dotter! Jag hade glömt många av de andra barnens födelsedagar, tyvärr.





Valentina växte upp till en tjusig tonåring. Vilken tjej! Pappas flicka upp i dagen. Hon spenderade många timmar i sitt nya rum innan hon kom ut och var nöjd med sin make-over. Jag tycker såklart hon är fin som hon är, men tjejer gillar ju smink och skor och sånt.





Eh, jag försöker se bort från hennes dåliga sidor. Hon är väldigt taskig mot Uma, sin lillasyster. De ligger ganska nära i åldern, men nu när Valentina hunnit blir äldre innan trackar hon på allt hennes lillasyster gör.


Fastän Uma gör mycket mer än henne i hemmet... Jag är rädd att Valentina har blivit alldeles för bortskämd.
























Vi hade bara hunnit ha det senaste tillskottet, Samael, i några veckor då Elin avslöjade nästa stora nyhet. Hon var gravid igen! Den här gången blev jag lite stressad och bad henne titta på babyn som skrek i högan sky.


Var hon tvungen att bli gravid så snabbt igen?!




Elins mage växte sig riktigt stor och jag började ana oråd. Tänk om det var tvillingar?! 


Det var alldeles för många barn under samma tak, det var jag tvungen att erkänna. Jag vill inte att mina flickvänner ska behöva jobba, så jag sliter ihop alla pengar själv. Det skulle bli en dyr resa om så var fallet...





Jag försöker engagera Valentina i babyn. Det skulle underlätta så mycket om hon hjälpte till med sin lillebror. Men hon är totalt ointresserad... Hon fräser och säger att hon inte behöver göra någonting i det här huset.


Jag vet att jag borde ställa högre krav på henne, men det är svårt. Hon är ju min älskade lilla dotter.





Elin var höggravid och tids nog växte Samael upp till barn. Jag har alldeles för stressfull erfarenhet av att ha flera bebisar samtidigt, så jag var glad att han inte längre behövde uppsyn tjugofyra timmar om dygnet.


Nu gällde det bara att Elin fick en baby, och inte två, eller fler...





För att öka på i hushållskassan har jag ägnat mer tid åt mitt snickrande. Jag har snickrat ihop två snygga barstolar, som jag i och för sig ska spara, samt två bänkar som jag har fått sålt för en bra peng. 


Helt okej för att vara ganska kass på att snickra, i alla fall!





Jag hoppas att den här graviditeten är över snart. Elin har helt tappat fästet om att hålla sin hygien, fastän hon bara går hemma. Det är faktiskt jobbigt att vara runtomkring henne. 


Jag vet att jag kanske borde påpeka det, men jag har lärt mig hur gravida kvinnor är. De är inte alltid att leka med.






Men det känns som att hon är den rätta. Det är rätt lustigt, för det har jag tänkt om alla mina kvinnor. Snart har jag två barn med varje kvinna. Totalt sex barn.


Det känns toppen! Att ha ynglat av sig på sex fina ungar som kommer ta över Oasis Springs och sprida våra fina gener har var ett av mina mål. Snart är jag där. Men efter detta blir det INGA fler barn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar