tisdag 17 mars 2015

Ravenous 3.3 - Konflikter i baren

Jag behövde en grabbkväll. Mycket hade hänt på samma gång! Jag ringde över Robin för att kolla på fotbollsmatchen med mig. Var ju tvungen att berätta om alla fantastiska händelser med Theresa.





"Men Xerxes, kom ihåg vem du är! Du är ingen sån som håller dig till en person. Hur många tjejer hade du ens på sidan om Elin i gymnasiet? Haha, det där kommer du inte fixa. Tyvärr. Om hon inte går med på att ha ett öppet förhållande..."


Robin hade rätt. Jag skojade bort det hela lite med honom och sa att jag absolut skulle få henne att vilja ha ett öppet förhållande med mig. Men ville jag det?




Nästa kväll bjöd jag ut Theresa på en dejt. En ny klubb har öppnat i stan och jag ville såklart ta med henne dit. Bjuda henne på lite drinkar, dansa, fortsätta hemma hos mig... Detta kunde inte sluta annat än bra! Hon såg dessutom strålande ut i hennes röda klänning.




Jag såg snabbt en rödhårig kvinna spana in mig. Jag flörtade förstås tillbaka. Jag menar, hon var snygg! Och jag har alltid fått som jag vill. Theresa hade gått på toa och jag passade på att byta nummer med henne. Jag viskade åt henne att jag skulle höra av mig till veckan.




Louise, som hon hette, bjöd mig på ännu en drink och tyckte jag skulle följa med henne ut på dansgolvet. Jag började bli lite berusad och följde med. Innan Theresa ropade på mig från andra sidan baren.




"Alltså, jag vet inte vad det är vi har, men om du vill hålla på med andra tjejer så får du säga det. Jag såg hur du flörtade med den där rödhåriga tjejen."


"Nej, det var ingenting! Jag lovar! Ja, hon stötte på mig, du vet, de brukar ju göra det... Men jag tackade nej. Jag sa att jag var här med den snyggaste tjejen i hela Oasis Springs."


Theresa tittade frestat mot mig och frågade om jag verkligen menade det. Klart jag gjorde! Visst, det fanns andra snyggingar också, men hon var helt klart snyggast.




Theresa verkade nere resten av kvällen och jag följde henne in på damernas för att kolla att allt var okej. Hon sade att hon inte visste om hon kunde lita på mig än. Hon var trots allt äldre och jag kanske inte var mogen för ett förhållande.


Jag övertygade henne om att det bara var henne jag vill ha. Hon verkade lättad och kvällen kunde återgå till att handla om bara henne och mig.




Theresa träffade ett par kompisar som raglat in strax efter ett. Hon sade att jag kunde sätta mig och ta en drink till, de skulle snacka gamla minnen och dansa lite. Jag satte mig med en kryddig drink och fick suspekta blickar från bartendern.


"Hur går det för dig?" Han tittade menande på mig.


"Vad menar du?"



"Haha, ja. Jag såg nog hur du flörtade med den där tjejen. Hon som inte verkar vara din dejt."


"Äh, du vet. Man måste få ha sitt lilla roliga. Vi är inte tillsammans än eller något."


Bartendern rynkade sina ögonbryn mot mig, klappade mig på axeln och önskade mig lycka till. Var han sarkastisk?




Vi efterfestade lite hemma, om man säger så. Allt var löst och vi hade ett helt otroligt myspys! Jag blev mer och mer säker på att jag inte ville släppa Theresa. Under några omständigheter.




Det hade blivit tidigt på morgonen och Theresa bestämde sig för att dra. Jag försökte hålla kvar henne i sängen, men hon ville åka. Jag förstod inte varför? Jag hasade på mig mina kläder och följde henne ut. Jag ville visa att jag brydde mig om henne, mycket.


"Men.. vvarfööör, *hick* måsste du gå nu? Du måste sova på morgonen!!"



"Haha, du kanske kan det, Xerxes. Jag måste faktiskt åka in till ett skift på jobbet. Ta hand om dig och... Gå och lägg dig nu."




Jag hade en sådan fruktansvärd huvudvärk nästa morgon. Tur att jag gillar att hålla det rent och snyggt, annars hade jag aldrig orkat skura upp alla pölar. Jag vet inte vart allt vatten kommer ifrån? Jag hoppas verkligen att mamma fortfarande kan använda toaletten. Jag orkar inte med om jag skulle behöva ta hand om henne, på det där viset...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar