tisdag 17 mars 2015

Ravenous 3.4 - Fira kärleken!

Theresa spenderar mer och mer tid här. Mamma tycker att hon har rätt att lära känna henne och kommer in i mitt sovrum helt utan förvarning. 


Det är inte okej! Men Theresa verkar vara seriös med mig och vill gärna lära känna mamma med. Jag vet inte om det är en så bra idé... Men jag antar att det blir tvunget att bli så.






Vi bestämde oss för att gå ut officiellt med att vi är ett par. Vi har äntligen bestämt oss! Jag vet att jag vill vara med henne. Helst jämt.


Vi bjöd in till fest hos mig för att gå ut med den stora nyheten. Det känns lite tråkigt att de andra tjejerna i stan kanske kommer tappa hoppet om mig. Jag kommer inte tappa hoppet om dem...




Jag bjöd till och med in Elin. Det fanns väl ingen anledning att bråka längre? Hon var min första kärlek och jag ville gärna att vi kunde vara vänner! Hon höll sig på sin kant större delen av festen. Jag drack och samtalade med några av de andra tjejerna.


Theresa stod ändå och drack champagne med kompisarna hon träffade på klubben.




"Åhå! Är du i farten igen?"


"Va? Vad menar du?"


"Min bror serverade dig drinkar med ett gäng olika tjejer förra helgen. Han skrattade högt när jag sa att jag skulle jobba på din fest ikväll. Sååå. Är det ett dubbelliv du vill leva?"


Jag blev illa till mods, tog min drink och sprang ut till köket. Varför skulle de lägga sig i?!




Jag hade bjudit in Xavier och jag ställde mig och dansade med honom ett tag. Frågade hur det gick med livet och sådär. Han jobbade på att bli låtskrivare och bodde med ett gäng andra simmar i ett kollektiv. Det lät rätt trevligt.


Innan jag ens han komma in på tjejer stannade han mig och sade att han inte var intresserad för tillfället. Min bror alltså. Min bror...




Tillslut fick jag lite egentid med Elin. Hon hade tagit med sig en skål chips till köksbordet och såg lite bortkommen ut. Hon kanske inte kände någon här.


"Elin, min första kärlek! Vad kul att du kom! Hur går det?"



"Erhm, det går väl bra..." Hon tittade generat ner i bordet.


"Du vet att du alltid kommer vara min första kärlek va? Det är inte så tokigt." Jag blinkade åt henne och hon blev ännu mer generad.


Hon kunde väl inte vara intresserad av mig fortfarande?





 Theresa var lite sur för att jag inte hade spenderat så mycket tid med henne på festen. Hon sade att det faktiskt var en fest för att hylla vårt förhållande, och hon hade rätt. Jag borde nog ha lagt fokuset på henne.


Så jag tog med henne till den vackraste parken i staden. Jag fångade henne i en passionerad kyss innan vi ens hunnit gå in. Jag vet att hon gillar att tas med storm!




Vi spenderade hela dagen i parken och plötsligt hade det blivit mörkt. Jag började bli riktigt nervös. Jag försökte göra till mig med någon sorts apkonst för att charma henne. Vad tusan höll jag på med?!


Till saken hör att jag tänkte fria. Jag skulle ta steget! Redan idag!




Tyvärr gick det inte helt som jag ville. Theresa blev obekväm av min apkonst och sade att hon skulle börja röra sig hemåt. Jag stod som ett fån och tittade efter henne när hon gick.


Jag som tänkte fria och allt...



När jag kom hem satt mamma uppe och läste. Hon bad mig komma in.


"Xerxes... Du vet allt jag sade om att vara arvinge, eller hur? Det verkar som att du inte riktigt vet hur du vill leva ditt liv."


Jag blev helt klart förnärmad. "Vad menar du?!"


"Jag såg en rödhårig ung dam lämna huset härom kvällen. Det var inte Theresa. Är det verkligen så bra att hålla på sådär?"


Äsch. Hade hon sett det? Hur då? Hon är gammal och ska sova om kvällarna! Jag ryckte bara på axlarna och gick och lade mig. Jag bestämmer hur jag lever mitt liv!





När jag såg mamma kämpa sig ner till poolen nästa morgon fick jag dåligt samvete. Jag hoppade i och berättade allt för henne. Hon hade ändå så lite tid kvar. Jag sa att jag inte kunde nöja mig med en, jag ville ha flera.


Mamma tyckte att jag skulle vara ärlig med mina tjejer om det. Ja, jag antar att jag borde det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar