onsdag 18 mars 2015

Ravenous 3.5 - Mardrömmen & magen

Det var en hemsk mardröm. Jag hörde ett förfärligt skrik på hjälp och ett plaskande i poolen. Jag sprang ner och tittade, men såg ingen i poolen. Det hade blivit helt tyst och mamma syntes inte till.








Jag kände liemannens närvaro och såg honom stoltsera med en gravsten alldeles vid poolkanten. Var det min mammas grav?




Tills jag yrvaket väcktes ur min dröm. Liemannen var i rummet! Han gled skrockandes ut ur dörren och jag väckte Theresa i panik.


"Mamma är död!! Jag lovar! Det var ingen mardröm! Den var verklig!"





Drömmen var ingen dröm och allting var ren, skär sanning. Mamma hade dött i poolen. Hon fick drunkna istället för att somna in i sin säng eller innanför husets väggar. Jag var så ledsen.


Jag hade inte spelat så mycket på min gitarr under tonåren, men nu försökte jag sysselsätta mig med något kreativt för att få mig själv på bättre tankar. Jag spelade några sorgsna melodier och skötte inte alls jobbet något vidare. Det var tyngre än jag trott att acceptera sin mammas död.




Jag åt många middagar själv. Theresa var här då och då, men hade ändå sitt eget ställe att bo på. Nu bodde jag själv i ett hus som började bli riktigt stort och fint. Nästan lyxigt. Jag hade ordnat en matsal, som jag trodde skulle lösa alla mina problem. Riktigt så blev det inte.


Finns ingen vits att leva i lyx om man är ensam.




Dessutom har jag börjat se dem. Demonerna. Jag har verkligen gjort allt för att inte komma i kontakt med dem, men jag antar att jag var extra mottaglig efter mammas bortgång. De väste till mig och skrämde mig.


De knuffade ut mig mot de döda koplantorna och skrek hysteriskt "Voldemort!". Jag förstod ingenting. Vad ville dem mig?





Jag fick nog. Jag ville inte bo ensam mer! Theresa förstod att jag mådde dåligt och kom över. Till min stora förvåning hade hennes mage växt extremt mycket. Vad var det här?!


"Xerxes, jag har något att berätta för dig. Du ska bli pappa! Det är sant! Titta vad snabbt det har gått. Tror du det är en pojke eller flicka? Åh, nu kan vi äntligen ta nästa steg i vårt förhållande. Nu kan vi äntligen bli en familj!"




Jag tog försiktigt på hennes mage där mitt barn låg. Mitt barn! Redan? Ja, varför inte? Jag hade varit så nere de senaste veckorna och jag visste att jag ville vara med Theresa.


Jag kramade om henne och bad henne flytta in på studs. Fanns ingen tvekan om saken att hon skulle flytta in nu!




Jag älskar att ordna fester, och det här kunde inte bli annat än tidernas bästa fest. Min vackra tjej var gravid! Jag skulle bli pappa! Det kom mycket folk, även gamla flammor som Elin och Louise. Men Theresa bryr sig inte. Hon är helt perfekt.




Jag spände musklerna mot Louise för att visa upp vilken hunk jag verkligen är. Jag gillar att locka dem med något de inte kan få. Louise har visserligen fått mig ett par gånger, men det kan ju hända att vår tid är över nu... Hon behöver ha något att sukta efter.


Sidenote: Ni måste veta att jag tycker Xerxes är så douchig. Detta är inte inom mina egna ramar! haha

Men jag hade lärt mig något från förra festen. Det var att Theresa behövde få min fulla fokus! Jag letade upp henne efter att ha inlett ännu några flörtiga konversationer med Louise. Hon sade att magen började kännas i ryggen. Jag förstod inte helt vad hon menade, men jag erbjöd mig att massera henne.


Det var inte det enda som skulle erbjudas idag. Jag hade ringen i fickan. Ikväll skulle jag fria till henne, inför alla våra vänner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar